basic, advanced, Restorative of zwangerschaps aerial yoga

Voor meer info    020 233 77 12 info@clevertree.nl

- start v.a. juni

- aanmelden via webshop



 

Restorative aerial yoga

Bij Restorative Aerial Yoga, hangt het doek 10-15 centimeter van de grond. We blijven langer in een pose en we focussen ons op het loslaten van spanningen. Het is een weldaad voor vooral je onderrug! Je krijgt veel meer ademruimte. Dat merk je zeker de dagen erna ook.

 

zwangerschaps aerial yoga

Door middel van het doek, dat 10-15 cm van de grond hangt, doen we yoga oefeningen. Het is heel fijn om even al je extra gewicht, nu door het doek gedragen te worden. We maken de plekken waar spanningen zit los en we versterken rondom het bekkengebied, benen, handen & voeten. We ontspannen makkelijker door het doek, waardoor je ook je angsten kunt loslaten en ruimte kunt maken voor de baby.

basic / advanced aerial yoga

Door middel van het doek, dat op heuphoogte hangt, kunnen we nu ook de meer uitdagende poses doen. Van upside down poses tot o.a. 'the butterfly', 'the tree pose', 'handstand' en veel meer! Allemaal dmv het doek. Je versterkt je spieren (o.a. je arm, benen, billen, buik, rug). Tegelijkertijd maken we gebruik van de zwaartekracht en kunnen we meer rekken en strekken dan ooit te voren. Dat betekent decompressie van je wervelkolom en dus meer ruimte. Allemaal dankzij het doek, dat ons helpt om de poses zo makkelijk of zo moeilijk te maken als wij zelf nodig hebben. Niks moet!. We houden altijd rekening met onze eigen limieten, hetzij lichamelijk of geestelijk. Een ding kan ik je garanderen: Je zult met een ontzettende  boost van zelfvertrouwen de les verlaten.  AANMELDEN via de webshop

Een les duurt 60 minuten.

 

Na je aanmelding, neem ik telefonisch contact met je op, om kort kennis te maken (hoe je jezelf voelt, hoe ver zwanger je bent, of er andere zaken zijn waar ik rekening mee dient te houden tijdens lessen, ook leg ik h.e.a. uit over AY). Op deze manier ben je goed voorbereid voor je eerste les.

Hoe ziet de les eruit? 

  1. We beginnen met het landen in het doek. Dit doen we met gesloten ogen en ademhalingsoefeningen. Het is een heerlijke manier om het hoofd leeg te maken.
  2. We doen spierversterkende oefeningen en ontspanningsoefeningen in het doek. Maak je niet ongerust, alles is mindful en zacht.
    Versterken van de spieren max. tot aan 36 weken, hierna ligt de focus vooral op ontspannen, loslaten en groeien. 
  3. Eindontspanning in het doek waarbij je de les kunt afsluiten en even alles kunt laten bezinken.

KLEDING VOORSCHRIFT 

Comfortabel en niet te wijd of los aantrekken. Geen kleding scherpe randjes met steentjes of ritsen. Graag shirt met korte of lange mouwtjes aantrekken, tevens lange broek of legging.

Aan het eind bij de cooling down kan het fijn zijn een vestje of sjaal en sokken bij je te hebben.

Gelieve geen sieraden om i.v.m. dat dit kan gaan knellen.

 

Disclaimer

Deelname aan de aerial yoga lessen is geheel op eigen risico. De docent noch de sportlocatie kan aansprakelijk worden gesteld voor eventueel opgelopen schade.